Російська пропаганда замість смішних фейків стала «грати» на чутливих темах
Російська пропаганда змінила тактику ведення інформаційної війни, перейшовши від поширення відверто абсурдних фейків до використання чутливих для суспільства тем.
Про це керівник департаменту збору та моніторингу інформації Центру протидії дезінформації РНБО Аліна Бондарчук сказала на пресконференції у Медіацентрі Україна -Укрінформ.
«Росія відмовилася вкидати смішні фейки, над якими ми лише жартували, і перейшла до тем, які можуть викликати дискусії», – зазначила вона.
За словами експерта, в інформаційному просторі вже не з’являються абсурдні фейки про «чорну трансплантологію» і «біолаболаторії», натомість спостерігається нагнітання на темах мобілізації, опалювального сезону, економічної ситуації, корупції.
Бондарчук зауважила, що найпоширеніші російські наративи стосуються чутливих тем: «Наші кількість загиблих, прильоти. Зараз іде розслідування за фактом обстрілу Костянтинівки, типу це була наша ракета чи ні. Тобто абсолютно все, що стосується чутливих тем, — все повністю стосується українців».
Своєю чергою лідер проєкту VoxCheck Світлана Сліпченко зауважила, обстріл Костянтинівки зараз є топтемою, і дослідження журналістів-розслідувачів дають «різні результати».
«Не видно уламків ракети, не можна точно ідентифікувати, що відбулося, але Росія продовжує тиснути на цю тему і вкидати багато версій. Таке ми спостерігали з попередніми масованими атаками по цивільних об’єктах: вкидається така кількість версій, що людина просто плутається в них, перенасичується темою, чіпляється за якусь одну, запамятовує її і забуває про цю тезу», – сказала вона.
Водночас, за її словами, червоною ниткою через російську пропаганду проходить тема, що винна у цьому саме Україна і атака була нібито з боку України.
Експерт також наголосила, що наратив про те, що Збройні сили України нібито цілеспрямовано обстрілюють місця скупчення людей у Донецькій і Луганській областях, Росія активно використовує з 2014 року. Він був ключовим в обґрунтуванні того, чому «потребують захисту» жителі Сходу України. А останні півтора року Росія поширює цей наратив і на інші тимчасово окуповані території.
На думку Сліпченко, ці тези й надалі поширюватимуться в українських та іноземних медіа, аби «викликати відчуття, що не все так однозначно, треба розбиратися, треба почекати».
Як повідомлялося, 6 вересня внаслідок обстрілу ринку у Костянтинівці Донецької області 16 людей загинуло і 33 особи дістали поранення.
Джерело: ТУТ
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)