Дубов’язівська територіальна громада
Конотопського району Сумської області

Головне управління Державної податкової служби в Сумській області інформує!

Дата: 10.11.2023 15:01
Кількість переглядів: 93

Фото без опису

ДО ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ У СІЧНІ – ЖОВТНІ 2023 РОКУ НАДІЙШЛО 605,6 МЛРД ГРИВЕНЬ

За оперативними даними надходження (сальдо) до державного бюджету у січні – жовтні 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 605,6 млрд гривень.

Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні – жовтні 2023 року становили 595,1 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету виконано на 102,5 відс., додатково до бюджету надійшло 14,8 млрд гривень.

Надходження (сальдо) до державного бюджету у жовтні 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 52,3 млрд гривень.

Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у жовтні 2023 року становили 51,4 млрд грн. Показники розпису Міністерства фінансів України за доходами загального фонду державного бюджету перевиконано на 4,5 відс., додаткові надходження до бюджету становлять 2,2 млрд гривень.

 

ОФІЦІЙНО ОФОРМЛЕНІ ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ ГАРАНТУЮТЬ ГІДНІ ТА ЗАХИЩЕНІ УМОВИ ПРАЦІ

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує про необхідність офіційного оформлення суб’єктами господарювання трудових відносин з найманими працівниками. 

Адже трудове законодавство гарантує найманому працівнику здорові та безпечні умови праці, оплачувані відпустки й лікарняні. Всього цього позбавлені незадекларовані працівники.

З моменту підписання трудового договору найманий працівник отримує трудові права й соціальні гарантії: гідні та безпечні умови праці;нормований робочий час; оплачувані та неоплачувані відпустки;  регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної; можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію; захист від незаконного звільнення; страхові виплати в разі непрацездатності; пільги для неповнолітніх; додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми; офіційно оформлені працівники можуть брати участь в професійних навчаннях та курсах для підвищення кваліфікації; захист прав тощо.

Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців та включає такі основні кроки: укладення трудового договору; оформлення наказу про прийняття на роботу;  повідомлення Державної податкової служби.

Нагадуємо про можливість у будь-який час доби, 24/7 та в будь-якому місці, повідомляти податкову службу через чат-бот «StopViolationBot» у месенджері Telegram про відомі факти порушень законодавства, у тому числі використання суб’єктом господарювання найманих працівників без офіційного оформлення трудових відносин.

 

ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ ЗАСТОСУВАННЯ РРО ТА/АБО ПРРО

ДПС продовжує інформувати платників податків про актуальні питання щодо особливостей застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, у зв’язку з чим повідомляє таке. 

Згідно з пунктом 14 статті 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги, у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів. 

Таким чином, суб’єкти господарювання, які не приймають оплату за надані послуги готівкою та/або не здійснюють приймання оплати в безготівковій формі, за допомогою електронних платіжних засобів (платіжних карток), жетонів, талонів, тощо – звільняються від обов’язкового застосування РРО/ПРРО, при прийманні оплати за послуги. 

Звертаємо увагу, що хоча право щодо незастосування РРО/ПРРО, встановлене пунктом 14 статті 9 Закону № 265, і не може бути використане суб’єктом господарювання при продажу товарів, суб’єкт господарювання не втрачає такого права, навіть за умови здійснення торгівлі товарами, у випадку приймання оплати за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів. 

Отже, у випадку здійснення торгівлі одночасно товарами та послугами, за умови приймання оплати саме за послуги, виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, суб’єкти господарювання мають право не застосовувати РРО/ПРРО з урахуванням пункту 14 статті 9 Закону № 265. 

 

ПОДАТКІВЦІ СУМЩИНИ НАГОЛОШУЮТЬ, ЩО КУПУЮЧИ ТОВАРИ ЧИ ЗАМОВЛЯЮЧИ ПОСЛУГУ, СПОЖИВАЧ ПОВИНЕН ОТРИМАТИ ЧЕК

У Головному управлінні ДПС у Сумській області акцентують, що дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги) у сфері роздрібної торгівлі суб’єктами господарювання завжди приносить користь споживачам, бюджету країни та поліпшує, в частині контролю за залишками асортиментного переліку товарів, роботу платників податків, які у своїй діяльності використовують реєстратори розрахункових операцій. 

Застосування РРО/ПРРО підвищує ефективність контролю за дотриманням законодавства у сфері захисту прав споживачів завдяки праву останніх вимагати фіскальний чек. Зазначені норми сприяють прозорим та рівним конкурентним умовам для всіх учасників ринку та несуть в собі загрози тільки для недобросовісних його учасників. 

Податківці Сумщини наголошують, що купуючи товари чи замовляючи послугу, покупець повинен отримати чек. Саме чек є запорукою споживача, що доводить де, у кого і за яку ціну було придбано товар. Тож закликаємо споживачів завжди брати та зберігати розрахункові документи. 

Звертаємо увагу, що Законом України «Про захист прав споживачів» визначено, що всі вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа. Якщо будуть документальні докази – тим більше шансів на успіх матимете споживач товарів (робіт, послуг) для відстоювання своїх прав. Не маючи таких документів у своєму розпорядженні, громадяни свідомо позбавляють себе можливості на державний захист для відстоювання власних прав у разі, якщо товар чи послуга виявляться неякісними. 

Звертаємо увагу, що норми обов’язкового використання РРО/ПРРО сприяють збільшенню надходжень до Державного бюджету України, посиленню захисту прав споживачів та створенню рівних і цивілізованих умов ведення бізнесу. 

Це, своєю чергою, посилить спроможність нашої держави забезпечувати нагальні потреби її захисників та захисниць в умовах воєнного стану та належної соціальної підтримки громадян. 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь