Дубов’язівська територіальна громада
Конотопського району Сумської області

Головне управління Державної податкової служби в Сумській області інформує!

Дата: 05.02.2024 10:37
Кількість переглядів: 112

Фото без опису

ЗДАВАВ КВАРТИРУ В ОРЕНДУ – ЗАДЕКЛАРУЙ ОТРИМАНИЙ ДОХІД!

Здача квартири в оренду – це поширений спосіб отримання додаткового доходу. Однак, важливо пам'ятати, що отриманий від оренди дохід підлягає оподаткуванню, а для цього потрібно надати до податкового органу майнову декларацію.

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що декларація про майновий стан і доходи – це документ, в якому фізична особа декларує всі свої доходи, отримані протягом минулого року, включаючи доходи від оренди нерухомості.  

Тобто, громадяни які торік отримували неоподатковувані доходи, зокрема, від інших громадян при наданні майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) повинні подати декларацію про майновий стан і доходи.

У разі якщо фізична особа – орендар не є суб’єктом господарювання (податковим агентом),  то відповідальність за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету   несе   сам   орендодавець   (громадянин,   який   здає   майно   в   оренду),  який  самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету (п. 170.1.5 ст. 170 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями). 

Сума отриманого доходу, нарахованого податкового зобов’язання та сплаченого протягом звітного податкового року податку за результатами такого року, зазначаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

Декларація подається до 1 травня року, що настає за звітним, до органу ДПС за податковою адресою платника податку, тобто, за місцем прописки згідно з паспортними даними. 

Подати декларацію про майновий стан і доходи можна онлайн через Електронний кабінет платника податків.На офіційному вебсайті Державної податкової служби України доступні інструкції та роз'яснення щодо декларування доходів від оренди.

Шановні орендарі, пам’ятайте, що своєчасне та добровільне декларування власних доходів гарантує уникнення від відповідальності у вигляді штрафних санкцій. 

 

У 2024 РОЦІ КОЕФІЦІЄНТ ІНДЕКСАЦІЇ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ДО ВСІХ КАТЕГОРІЙ ЗЕМЕЛЬ

Головне управління  ДПС у Сумській області нагадує, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру листом від 12.01.2024 № 6-28-0.222-600/2-24 поінформувала ДПС про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2023 рік.

Так, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2023 рік становить 1,051, який необхідно застосовувати для обчислення плати за землю та єдиного податку (четверта група) під час складання податкової звітності на 2024 рік.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (пункт 289.2 статті 289 Податкового кодексу України).

Звертаємо увагу, що на відміну від звітних податкових періодів за 2022 та 2023 роки у 2024 році коефіцієнт індексації застосовується до всіх категорій земель.

Крім того, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру повідомила, що витяги про нормативну грошову оцінку, які були сформовані автоматично програмним забезпеченням Державного земельного кадастру в період з 01 січня до 15 січня 2024 року, не містять коефіцієнту індексації за 2023 рік, тому значення нормативної грошової оцінки земель, зазначене в таких витягах, потребує перерахунку із застосуванням коефіцієнта за 2023 рік. Тобто визначене значення у таких витягах необхідно помножити на коефіцієнт 1,051.

 

РОБОТОДАВЕЦЬ НЕ МАЄ ПРАВА ДОПУСКАТИ ДО РОБОТИ НОВОГО ПРАЦІВНИКА БЕЗ ЙОГО ОФІЦІЙНОГО ОФОРМЛЕННЯ ТА ІНФОРМУВАННЯ ПОДАТКОВОГО ОРГАНУ ПРО ЦЕ

Головне управління ДПС у Сумській області звертає увагу роботодавців, що відповідно до вимог статті 24 Кодексу законів про працю України незалежно від виду трудового договору або форми організації трудових відносин працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення органів Державної податкової служби України про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з чинним законодавством роботодавці подають повідомлення про прийняття працівника на роботу до початку роботи працівника.

Нагадаємо, що постановою Уряду від 28 грудня 2021 року № 1392 (далі - Постанова № 1392), яка набула чинності 05.01.2022, вніс зміни до постанови КМУ «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» від 17 червня 2015 року № 413 (далі — Постанова № 413).

Прийняття змін до Постанови № 413 було обумовлено набранням чинності з 01.01.2022 Закону України  від 14 грудня 2021 року №1946 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні»  (далі – Закон № 1946).

Закон № 1946 запровадив особливу систему оподаткування для ІТ компаній, які є резидентами Дія Сіті, та створює для них особливий вид працевлаштування.

При цьому, назву форми Повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу змінено. Нова назва – «Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» (далі – Повідомлення).

Роботодавець (фізична особа - підприємець або юридична особа) до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором повинен обов’язково подати повідомлення до ДПС за встановленою формою (форма повідомлення визначена в Постанові № 413).

Надіслання повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту проводиться в режимі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету. Завдяки чому користувач може створити, заповнити, відредагувати, підписати та надіслати повідомлення про прийняття працівника на роботу/ укладення гіг-контракту в електронній формі за ідентифікатором форми J/F3001003. 

Ознайомитися з інструкцією щодо створення електронних документів за допомогою режиму «Введення звітності» можна у відкритій частині Електронного кабінету у розділі «Допомога».

 

ЧИ Є РОЗРАХУНКОВИМ ДОКУМЕНТОМ ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК, ЯКИЙ ДРУКУЮТЬ ЧЕРЕЗ ПРРО?

Головне управління ДПС у Сумській області роз'яснює платникам податків Сумщини, що визначення розрахункового документу встановлено Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» згідно з яким розрахунковий документ –це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну.

Отже, розрахунковий документ сформований та виданий ПРРО має таку саму юридичну силу, як і розрахунковий документ класичного РРО.


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь