Дубов’язівська територіальна громада
Конотопського району Сумської області

ПРЕСРЕЛІЗ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС У СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Дата: 28.10.2025 13:24
Кількість переглядів: 39

Фото без опису

ДПС і НБУ впроваджують новий підхід у комунікації з банками щодо валютного нагляду

Державна податкова служба спільно з Національним банком України впроваджують оновлений підхід до формування запитів, які надсилаються банківським установам у разі порушення суб’єктами господарювання встановлених граничних строків розрахунків за зовнішньоекономічними операціями.

Структура запитів враховує вимоги щодо збереження банківської таємниці. Це забезпечує належний рівень правової визначеності та ефективну комунікацію між контролюючими органами та фінансовими установами.

Особливу увагу приділено тому, щоб банки надавали повні, точні та своєчасні відповіді на запити. Такий підхід покращить аналітичну роботу, підвищить прозорість фінансових операцій і зміцнить довіру до фінансової системи України.

Спільна робота ДПС і НБУ спрямована на підвищення ефективності валютного нагляду, прозорості фінансових операцій і запобігання незаконному виведенню валютних коштів з України.

 

Нові вимоги до зарплат / загального місячного оподатковуваного доходу у сфері торгівлі алкоголем, тютюном та пальним: що змінилося

Суб’єкти господарювання, які мають ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем, тютюновими виробами, рідинами для електронних сигарет чи пальним, повинні забезпечити працівникам середню зарплату не нижчу за дві мінімальні зарплати або півтори  мінімальні зарплати – при дотриманні певних умов.

Така вимога стосується середньої зарплати не лише працівників торгових точок, а всіх працівників такого суб’єкта, незалежно від підрозділу чи місцезнаходження.

Як визначається розмір середньої заробітної плати?

Вона визначається на основі даних податкової звітності, з урахуванням:

- заробітної плати, включно з надбавками та преміями;

- оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів платника податків;

- допомоги по тимчасовій непрацездатності, яка виплачується за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Сума цих показників ділиться на кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату.

У розрахунках враховуються всі працівники підприємства, навіть якщо вони перебували у відпустках без збереження зарплати або працювали неповний робочий день. Працівники, які працюють за сумісництвом, також включаються до загального обсягу для розрахунку середньої зарплати.

Особливості залежно від місця розташування та площі магазинів

Вимоги до мінімальної середньої зарплати відрізняються залежно від місцезнаходження місць торгівлі  та площі їх торговельної зали:

- якщо всі місця роздрібної торгівлі підакцизними товарами, на які отримано ліцензію,  суб’єкта господарювання розташовані за межами населених пунктів – адміністративних центрів областей, міст Києва та Севастополя  і знаходяться на відстані від 50 км від цих центрів, а також мають площу торговельних залів до 500 квадратних метрів, то розмір  середньої щомісячної зарплати має становити не менше ніж 1,5 розміру мінімальної заробітної плати;

- якщо хоча б одне місце роздрібної торгівлі розташоване у межах таких адміністративних центрів чи на відстані до 50 км до них або незалежно від місцезнаходження має площу торговельної зали більшу за 500 квадратних метрів, то середня щомісячна зарплата має бути не меншою за 2 розміри мінімальної заробітної плати.

Особливості для фізичних осіб – підприємців (ФОП), які не мають найманих працівників

Для таких ФОП до розміру загального місячного оподатковуваного доходу встановлені такі самі вимоги, як і до середньої зарплати, у тому числі в залежності від місцезнаходження торгових точок та площі їх торговельної зали (не нижче за півтори або дві мінімальні зарплати).

Загальним місячним оподатковуваним доходом є фактично отримана протягом календарного місяця сума оподатковуваного доходу від провадження усіх видів господарської діяльності з урахуванням обраної системи оподаткування.

Визначення відстані між місцем торгівлі та адміністративним центром

Відстань від місця продажу підакцизних товарів до найближчого адміністративного центру доцільно виміряти між адресою місця роздрібної торгівлі та найближчим адміністративним  центром області, міст Києва та Севастополя.

У разі необхідності, для цього доцільно звертатися до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Контроль за виконанням вимог і наслідки

Якщо протягом трьох календарних місяців поспіль у період дії ліцензії розмір середньої щомісячної зарплати / загального місячного оподатковуваного доходу не відповідатиме встановленим нормам, то дія всіх ліцензій на роздрібну торгівлю підакцизними товарами такого СГ буде припинена.

Для підприємств це означає необхідність пильно контролювати зарплатну політику / загальний місячний оподатковуваний дохід, щоб уникнути втрати права на продаж високоприбуткових товарів.

Детальніше читайте за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/komentari-fahivtsiv-dps/944395.html

Довідково: Закон України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

 

Дізнайтеся про свій страховий стаж: працівник може перевірити його сам

Страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. 

Якщо роботодавець має найманих працівників, він на загальних підставах зобов’язаний щомісяця сплачувати за них єдиний внесок у розмірі 22 % від бази заробітної плати, винагороди за виконання робіт або надання послуг. 

Для того, щоб перевірити факт сплати внесків та набутий страховий стаж необхідно увійти до порталу електронних послуг Пенсійного фонду та авторизуватися в особистому кабінеті за кваліфікованим електронним підписом (КЕП).

Далі слід обрати розділ «Дані з Реєстру застрахованих осіб», де зберігаються: 

персональні дані, інформація про заробітну плату,  електронна трудова книжка,  листки непрацездатності тощо та надайте згоду на дистанційне інформування за номером телефону або на електронну пошту та отримуйте повідомлення про сплату роботодавцем єдиного внеску і набутий страховий стаж.

Головне управління ДПС у Сумській області звертає увагу, що офіційне оформлення трудових відносин гарантує працівнику реалізацію його трудових прав і регулює взаємні обов’язки між працівником і роботодавцем та забезпечує здійснення діяльності у правовому полі.

 

         Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Сумській області


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень